“Tarihimiz Batılılaşmanın her türlü darbesiyle yaralıdır.”
İsmet Özel‘in İstiklâl Marşı Derneği internet portalı İsmet Özel Köşesi’nde ALIN TERİ GÖZ NURU üst-başlığı altında çıkan 10 Ramazan 1445 (20 Mart 2024) tarihli ÖNCESİYLE VE SONRASIYLA ZADEGÂNLIK başlıklı yazısının (http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/IsmetOzel?ld=218&/Katld=7) birkaç yerinden yapacağım alıntılamalar (bunlardan ilki o yazının sonuna yakın bir cümle alıntı olarak bu yazının başlığını teşkil etmekte) oluşturacak bu yazıyı.
“Avrupa’da millî kimlik bakımından ne zamanda olursa olsun öne çıkan kavimler kilise ile aristokrasinin dayanışması sonucu dikkat çekmişlerdir. Türklerin toplum yapısı bu bakımdan da Avrupa’ya yabancı ve giderek düşman konumdadır.”
“Türk düşüncesi diye bir düşünce yürüteceksek kalın Türklerin Avrupa’nın hem yabancısı ve hem de düşmanı olduğunu bilerek yürütmek zorundayız.”
“Başta Federal Almanya olmak üzere Avrupa’nın birçok ülkesinde beş milyondan fazla TC pasaportlu kimse yaşıyor. Onların birer Avrupalı gibi yaşadığını sanıyorsanız yanılırsınız. (…) Türk olduklarını farz ettiğimiz bu insanlar zamanında, yani 27 Mayıs 1960 askerî hareketinin anlamı sarahate kavuştuktan sonra Avrupa’ya ve bilhassa Alman topraklarına köle olarak teslim edilmişlerdir. (…) Daha iyisini bilmedikleri gettolarda yaşarlar ve kendini gerçek Avrupalı sayanlar tarafından hem içten, hem de dıştan tecrit edilmişlerdir. (…) Dıştan tecrit toplum hayatının her veçhesinde apaçık bellidir.
“Kraliyet ailesi olmaksızın bir Britanya düşünemiyorum.” cümlesini o toprakların yerlilerinden sıkça işitebilirsiniz. (…) Yine de Fransızların birçok bakımdan bölünmüş olduğunu hatırdan çıkarmayalım. (…) Asilzadeleri birer toplum ayrıntısı sanma hatasına düşmeyelim.”
“Osmanlı yönetiminde Batılılaşmayı samimiyetle kabullenen saraylılar Batıda aristokratların modernleşmeye nasıl hız kattığını öğrendikten sonra bir “zadegânlık” rüzgârı estirdiler; ama bu yapay aristokratlık Türk toplumunda yerleşecek yer bulamadı. (…) Bütün bunlardan habersiz kalışımızın sebebi Türk toplumunun düşünme vakıasına ve akademik hayata ters bakışı veya hiç bakmayışıdır.”
No Comments